lördag 13 februari 2010

...


Det är kanske på tiden att uppdatera bloggen...=)
Hänt en hel del sedan jag/vi uppdaterade senast, men allt tänker jag inte dra upp...

Barnen har börjat på dagis nu.. Ett jättemysigt dagis å barnen trivs jättebra! Inskolningen gick fort.
Så det kändes skönt. Ett gott tecken på att dom trivs...
Å nu flyttar även Amanda hit och börjar skolan här ute.. Även Emil kommer att flytta ut, å förhoppningsvis hittar även Marie boende här ute nånstans... Skulle va superkul! Så skönt att det funkar så bra mellan oss.( för er som inte vet är Marie emil och Amandas mamma)

Det här stället är verkligen underbart.. Sommar som vinter.. Å för min del är vintern den bästa. Trots kyla och vatten som fryser så går inget upp mot en solig vinterdag med bara några grader kallt. Riktigt underbart.
Längtar tills mars då jag å sonen ska åka till min syster i lövberga.. För då är det pimpeltävling å det vill jag absolut inte missa! Längtar massor, å det gör Lucas oxå...

Idag började vi med att gå ut i det otroligt vackra vädret, Linnea åkte skidor och jag skottade snö, sen bar det av till myrviken å affärn.. Behövde lite ingredienser till bakning..
När jag kom hem slängde jag ihop en bulldeg som Linnea gjorde bullar av. Sen gräddningen stod jag för... Men själva bullarna fick hon göra. Medans degen jäste gjorde vi chokladbollar och medans bullarna jäste på plåten gick jag å Linnea ner till grannen å fika, vi skulle bara låna socker men fick lite fika innan vi gick hem igen. Hon e så rar våran kära granne.
När bullarna var klar slängde vi ihop en snoddas... Så nu e fikaförrådet påfyllt!=)

Kvällen har gått i lugnets tecken.. Å morgondagen får vi se vad den har att erbjuda... Förhoppningsvis lika underbart väder som idag! För då blir det utedag för hela slanten!

Det va allt för denna gången.. Ha en bra fortsättning på helgen och en riktigt bra Alla Hjärtans Dag med mycket kärlek och gemenskap!



1 kommentar:

MOONLOVER´S sa...

det var bra du uppdatera :P Kram